نو نگه داشتن نمای ساختمان با چند حرکت ساده
 
آرامش سبک زندگی
سبک زندگی
 

چطور با پیچ و رولپلاک نما قیمت ساختمان خود را بالا ببریم؟

“تصور کنید در عین آرامش در پیاده رو در حال راه رفتن هستید. ناگهان یک قطعه سنگ از نمای ساختمان جدا شده و دقیقا جلوی پای شما زمین بخورد و هزار تکه شود. چه حسی به شما دست می‌دهد؟ آیا می‌توانید این شوک را تا چند ساعت فراموش کنید؟ من که نمی‌توانم، شما را نمی‌دانم”

حال تصور کنید شما آن کسی که در پیاده رو دارد می‌رود نباشید و مالک آن ساختمان باشید. اگر به جای این که جلوی پای عابر پیاده بیفتد به او اصابت کند چه می‌کنید؟

الف: خود را قایم می‌کنید و منتظر عذاب وجدانش می‌مانید؟

ب: سریعا خود را به فرد مسدوم می‌رسانید و او را به بیمارستان می‌برید و از او دلجویی می‌کنید؟

ج: علاوه بر انجام مورد ((ب)) سریعا با شماره متخصصین سازه لوکس تماس می‌گیرم تا دیگر چنین اتفاقی نیفتد

یک گزینه دیگر هم وجود دارد و آن هم علاج واقعه قبل از وقوع است. آن هم این است که با گرفتن قیمت حدودی در بالای همین صفحه و شماره تلفنی که در بالا قرار دارد کارشناسان سازه لوکس را برای بازدید ساختمان خبر می‌کنید.

در این مطلب می‌خوانید: ( روی عنوان کلیک کنید )

چرا نمای سنگی؟

چرا پیچ و رولپلاک نما باب شد؟

چرا سنگ نمای ساختمان شل می‌شود؟

طرز کار پیچ و رولپلاک نما

راه حل‌های جلوگیری از ول شدن سنگ نمای ساختمان

در نظر گرفتن شرایط برای ظرافت و سرعت کار

چرا نمای سنگی؟

بر اساس آمار بیشتر مردم دنیا دوست دارند نمای خانه‌هایشان سنگی باشد. این موضوع متعلق به امروز و دیروز نیست و از سال‌های خیلی دور این مسئله وجود داشته است. چراییت این مسئله خود امر جالبی است. شاید این سنگی بودن نمای ساختمان به افراد حس قدرت می‌دهد. شاید نوع بشر همیشه به دنبال قدرت طلبی بوده. یا اصلا این گونه نباشد و به دلیل زیبایی و رنگی که انواع سنگ‌ها می‌توانند به ساختمان بدهند این موضوع وجود دارد. شاید انسان را به یاد خانه‌های اولیه خود در دل کوه و دشت و دمن می‌اندازد. اگر هم اینطور باشد باز هم منطقی است و ریشه در احساسات چند هزار ساله نوع بشر دارد. هر چه که هست این را می‌دانم که نمای سنگی ساختمان بیشتر از سایر نماهای ساختمان طرفدار دارد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث شد نمای سنگی برای ساختمان‌ها بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد مقاوم بودن آن در برابر باد، طوفان، واکنش‌های شیمیایی و بلایای طبیعی بود. نمای سنگی ساختمان علاوه بر این که حس قدرت را القا می‌کند واقعا هم دارای قدرت است.

این موضوع باعث شده شغل‌های بسیاری به وجود آید. از جمله کارهایی که با راپل انجام می‌شود و مورد توجه تیم متخصص مجموعه سازه لوکس است. نماشویی با طناب یکی از کارهایی است که با ساختمان دارای نمای سنگی معنا پیدا می‌کند. خوب این نمای سنگی روزی کثیف و بد شکل و رنگ خواهد شد. اینجاست که کار تیم ما مورد توجه قرار می‌گیرد.

پیچ و رولپلاک نما

اما موضوعی که بیشتر از همه مورد توجه کسانی است که در ساختمان‌های دارای نمای سنگی زندگی می‌کنند است، پیچ و رولپلاک کردن نمای سنگی ساختمان است. این موضوع از آن جایی پررنگ شد که مصالح ساختمانی که در سنگ کاری نما به کار می‌رفتند بعد از مدتی توان نگهداری سنگ‌های نما را نداشتند. سنگ‌ها سقوط می‌کردند و گاهی اوقات هم این سقوط کار دست رهگذران و عابرین پیاده میداد.

چرا پیچ و رولپلاک نما باب شد؟

همانطور که می‌دانید انواع سنگی‌هایی که در نمای ساختمان استفاده می‌شود همگی بسیار سنگین هستند. این سنگ‌ها چه مرم باشد و چه تراورتن، چه گرانیت باشد چه سند استون و چه سایر انواع سنگ همگی یک خصوصیت مشترک دارند. آن هم این است که به دلیل نفوذ ناپذیر بودنشان به سختی ملات را به خود می‌گیرند. حال این سنگین بودن به اضافه آن ملات نگرفتن کنید ببینید چه چیزی پیش می‌آید.

چرا سنگ نمای ساختمان شل می‌شود؟

پیچ و رولپلاک نما

خوب سوال پیش می‌آید که چرا با این همه احوال سنگ خودش را همان ابتدا ول نمی‌کند؟ این که به این سختی و سفتی چسبیده است که!؟

جواب این که بله در روز اول به خوبی چسبیده است. اما چند دلیل وجود دارد که باعث این شل شدن و پس از مدتی جدا شدن می‌گردد

۱ – واکنش‌های شیمیایی در اثر باران و مواردی از این دست پیچ و رولپلاک نما

۲ – لرزش سنگ‌ها بر اثر تعمیرات خانگی

۳ – گرمایش و سرمایش که در فصول سرد و گرم در ساختمان اتفاق می‌افتد پیچ و رولپلاک نما

۴ – لرزش‌های احتمالی در اثر بلایای طبیعی پیچ و رولپلاک نما

۵ – حرکت خودرو‌های سنگین و یا آلودگی صوتی که در آن محل دائم تکرار شود

۶ – تکان خوردن و لرزش‌های احتمالی در اثر نشست ساختمان

۷ – رطوبت‌های احتمالی که به داخل دیوارهای ساختمان نفوذ کرده باشد پیچ و رولپلاک نما

همه این مواردی که ذکر شد می‌تواند باعث شود سنگ‌های نمای ساختمان کم کم خود را ول کند و شل شود.

طرز کار پیچ و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک نما

استفاده ابزار و انتخاب پیچ و رولپلاک مناسب:

اینطور نیست که همه نوع پیچ و رولپلاک برای این کار مناسب باشد و یک نوع را بشود برای همه انواع آن به کار برد. در فرایند پیچ و رولپلاک نما تیم متخصص ما اولین کاری که می‌کند بررسی کردن سنگ نما است. این بررسی روی چند مورد صورت می‌گیرد. پیچ و رولپلاک نما

۱- سنگ نما از چه نوع است

۲- سنگ نما چه قطری دارد

۳- سنگ نما چه ابعادی دارد

۴- رگه‌های سنگ نما کجاست پیچ و رولپلاک نما

وقتی همه این بررسی‌ها صورت گرفت تازه موقع انتخاب پیچ و رولپلاک مناسب برای اجراب عملیات است. بعد که ابزار مناسب انتخاب شد جای مناسب برای سوراخ کاری روی سنگ انتخاب می‌شود. این که جنس و نوع سنگ نما از چیست هم برای تیم متخصص تعیین می‌کند که جنس پیچ‌ها چه باشد. همانطور که معلوم است قطر سنگ‌ها هم مشخص می‌کند که ارتفاع پیچ چقدر باید باشد.

اما چه دریلی برای این کار مناسب است؟ مطمئنا این مورد هم از اهمیت بسیاری برخوردارد است. معمولا دریل‌های صنعتی ای باید برای این کار انتخاب شود که سرعت بسیار بالایی داشته باشد. این سرعت بالا سلامت کار، تر و تمیز بودن کار و راحتی کار متخصصیت سازه لوکس را مشخص می‌کند.

راه حل‌های جلوگیری از ول شدن سنگ نمای ساختمان

تجربه نشان داده که این ول شدن تقریبا اجتناب ناپذیر است و در اکثر موراد اتفاق می‌افتد. یکی از کارهایی که در این گونه موارد پیشنهاد می‌شود استفاده کردن از ملات‌های چسبنده تر است. البته کسانی که معمار و ساختمان ساز هستند به خوبی از این موضوع با خبرند. اما اگر بخواهند اهتمام بیشتری بوزرند می‌توانند به دنبال راه حل‌هایی برای چسبنده تر کردن ملات پشت سنگ بروند. پیچ و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک نما

اما باز هم این راه حل تمام و کمال نیست و این هفت موردی که در بالا ذکر کردیم کار خودش را می‌کند و سنگ نمای ساختمان شل می‌شود.

همان طور که شما هم به خوبی می‌دانید و در این مطلب به دنبال آن آمده اید بهترین راه حل پیچ و رولپلاک نما در ساختمان‌ها است.

حال در ادامه این مطلب طرز کار پیچ و رولپلاک نما و همین طور به فیلم‌هایی از کار تهیه کرده ایم توجه کنید. پیچ و رولپلاک نما

در نظر گرفتن شرایط برای ظرافت و سرعت کار

این که کار پیچ و رولپلاک نما هم سرعت زیادی داشته باشد، هم ظرافت لازم جهت تمیز درآوردن کار موضوع اصلی بحث است. وگرنه کار پیچ و رولپلاک نما را بسیاری از افراد می‌توانند انجام دهند. اما چیزی که سازه لوکس را متمایز می‌کند توجه به جزئیات کار است.

پیچ و رولپلاک نما

این کار شامل جزئیات زیادی است که بسیاری از همکاران ما که حتی سابقه زیادی هم در این عرصه دارند نسبت به آن بی توجه هستند. توجه نکردن به برخی از این جزئیات حتی می‌تواند موجبات این را فراهم کند که سنگ پیچ و رولپلاک شده بار دیگر در بیاید و سر جای خود نماند. محاسبه دقیق ارتفاع پیچی که باید انتخاب شود خیلی شرط است.

پیچ و رولپلاک نما

برای درک دقیق این موضوع یک مثال برایتان می‌آورم. فرض کنیم ضخامت دیوار پشت سنگ ۱۲ سانتی متر باشد و سنگ ما هم قطری معادل ۲ سانتی متر. شرایط ساختمان و نحوه سنک کاری آن طوری باشد که قطر ملات در همه جای ساختمان یکی نباشد. مثلا قسمت‌های پایین ۱ و نیم سانتی متر باشد و قسمت‌های بالا ۲ سانتی متر ملات داشته باشد.

در چنین مواردی اصلا چطور باید قضیه را فهمید و چطور باید با آن مقابله کرد؟ این موضوع نیازمند دقت فوق العاده تیم متخصص و و توجه آن‌ها به جزئیات را می‌طلبد. اگر پیچ و اندازه سوراخ را در همه قسمت‌ها یکی بگیرند ممکن است برای یک قسمت جواب دهد و برای یک قسمت دیگر نه.

اندازه سوراخ کاری باید طوری باشد که پیچ به اندازه کافی در دیوار فرو رفته باشد و در عین حال پیچ‌های زیادی بلند هم استفاده نشود. همین طور شرایط همه جای دیوار و مختصاتش در نظر گرفته شود.

حال در نظر بگیرید که برای انجام این همه کار و به کار بردن دقت بالا وقت زیادی هم لازم نباشد. جمع همه این‌ها کار متخصصین سازه لوکس را از بقیه متفاوت می‌کند.

پیچ و رولپلاک نما

همیشه گفته می‌شود به صورت کلی هر ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر محل مناسبی برای انتخاب جای پیچ است. اما آیا اندازه همه سنگ‌های نما با هم برابر است؟ درست است که یک سایز استاندارد برای عرض سنگ وجود دارد. اما محاسبات و انتخاب جای درس پیچ‌ها باید در لحظه صورت بگیرد و برای هر سنگ نما با حالت خاص خود نسخه ای متفاوت پیچیده شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: